Tuesday, March 29, 2011

Bangun Pagi.... Basah

Basah.. Basah.. Basah


Tak payah cakap apa-apa. Aku tahu imej ini yang korang bayangkan sejurus selepas korang baca tajuk entry ni. Maaf la sebab korang tersalah sangka.

Anyway, kisah entry kali ni bukan mengenai aku bangun pagi dari tidur dengan seluar basah kerana kencing malam ataupun kerana terakil baligh untuk kali keberapa entah ataupun kerana berpeluh yang melampau di celah peha aku. Bukan, bukan, bukan.

Pagi tadi, aku terjaga sebentar dari tidur dalam pukul 8.15 pagi. Ni takde kes lain, roommate aku buat bising la ni. Memang betul pun, ada member dia datang nak pinjam barang. Aku dah angin sikit pagi tadi sebab kacau tidur nyaman aku. Tengah sedap mimpi pasal Lisa Surihani, dia boleh potong stim lak. Tapi kemarahan aku tak sampai tahap klimaks sebab terasa angin di sekeliling amat nyaman dan sejuk. Bunyi titisan hujan di luar bilik turut didengari, bagaikan muzik untuk mendodoikan seorang bayi. Aku pun tiba-tiba terasa macam seorang bayi gak. Sambung tidur la, apa lagi..... Zzzzzzzz.....
~
~
~

Sekali lagi, aku terjaga dari tidur. Kali ni, henset aku pula berbunyi dengan nada dering mesej. Nak je campak henset tu ke dinding, tapi bila aku baca SMS tu dan dari siapa yang menghantar, tak jadi la nak campak. (Ehem-ehem). Jadi, aku pun bangkit dari katil, pergi segarkan diri membasuh muka. Masih lagi berhujan di luar. Makin lebat pulak tu. Macam pepatah kata omputeh, ' It's raining cats and dogs '.

Tak masuk akal punya pepatah. Kalau kita kena anjing tu, SAMAK lah!

Masalahnya, sampai ke sekarang ni hujan lagi. Agak-agak kalau semalam aku gali swimmimg pool kat luar tu, dah penuh kot. Dah la sejuk sekarang ni. Aku pakai baju macam duk London dah ni. Kalau tak tahan sangat, aku buat unggun api je kat luar tu. Disebabkan hujan, dan aku pun tak ada payung, terpaksa la beli payung tadi semasa berjalan-jalan. Tak pasal-pasal aku buat aksi filem Hindustan dalam hujan.

Lebih kurang macam ni. Cuma kulit kena gelap sikit.


Dalam kesejukan ni, sama-sama lah kita berdoa semoga hujan ini tidak mencapai tahap yang merbahaya. Tahun lepas pernah banjir, semoga kali ini tidak sampai ke tahap begitu. Tak pasal-pasal dapat cuti dan kuliah pun batal. (Memang la best, tapi agak-agak la. Tengah semangat study ni..)



Okay, jom sambung study dalam sejuk ni.


p/s: Alot Setar dah mula banjir sedikit.

1 comment:

  1. towl2....arap2 x jdi ler cm2...
    aminn~

    btw..ni msti lisa bzmat yg msj sbb 2 ko x campak kn??(hohoho)

    ReplyDelete