Wednesday, November 24, 2010

Raja-raja Muamalat.

Di tengah kesibukan exam, aku kebosanan tak tahu nak buat apa. Next paper minggu depan, aku nak relax sikit. Semalam sempat tengok Hairy Porter di Alor Star Mall, hari ni pula malas nak jalan-jalan. So, aku tulis entry baru ni. Saja nak menghiburkan diri dan mereka yang terlibat. Hehe.


Baiklah. Seperti yang kita tahu, DPP Muamalat ialah kolej kediaman yang semua penghuninya adalah pelajar-pelajar perempuan. disebabkan itu, ia menjadi tempat pelajar-pelajar lelaki untuk market diri mereka. Ada yang berjaya, ada yang tewas, ada yang datang sekadar makan di kafe, ada yang datang sekadar menjadi prebet sapu, dan ada yang datang sekadar berkawan dengan beruk-beruk yang banyak terdapat di situ. Dan mereka yang paling berjaya menjadi orang ternama atau famous di Muamalat diberi nama Raja Muamalat. Gelaran itu juga dibuat berdasarkan saham mereka pada penghujung tahun. Untuk tahun 2010 ini, adakah akan sama dengan tahun sebelumnya? Kita sakisan di bawah.


Oleh kerana ramai sangat pelajar lelaki yang bertandang ke sana, tak mungkin aku kenal kesemuanya. Jadi, kita buat senarai pelajar-pelajar paling market di kalangan ahli-ahli Mawar Jingga Syndicate sahaja. Lagipun, mereka ni members aku. So, aku tahu kekerapan mereka berada di Muamalat. Jangan marah ya, kawan-kawan. Hehe.


Raja-raja Muamalat 2010


10. Hatta Othman    
  
    
Kelibatnya di Muamalat tidak disangkal lagi. Bila ditanya ingin ke mana, dia cover cakap buat assignment di library. Namun, apa yang tersembunyi, akhirnya dibongkar juga. Mendapat ranking ke-10 kerana walaupun kerap ke sana, dia sekadar bertemu kekasih hati yang satu.



9. Fadzli Darmuji


Mungkin akan mengejutkan ramai, tapi hakikatnya dia juga tersenarai, mengalahkan kawan-kawannya yang lebih layak. Diharap mereka tidak kecil hati. Terkenal dengan kebolehan atletiknya yang mampu memikat hati kaum hawa. Biasalah, mereka kan suka lelaki-lelaki macho dan aktif, Lihat sahaja piala-piala dan hamper yang dia memenangi tu. Sememangnya sportsman sejati.



8. Che Abdul Razi    
  

Pada awalnya, aku agak risau nak senaraikan mamat ni dalam ranking. Members yang lain mungkin tak akan bersetuju, tetapi aku ada la sebabnya. Hehe. Lebih kurang macam Fadzli. Seorang yang aktif dan charming. Memegang prinsip 'Yang penting bukan rupa' dan tidak terlalu poyo. Mungkin dia poyo dengan kawan-kawan lelaki sahaja.



7. Fahmi Amat Pandi



Mungkin kerana dia tidak ingin kalah kepada kawan baiknya, dia pun minta sangat-sangat nak dimasukkan dalam ranking ini walaupun tak layak sepatutnya. Memang tak malu, tapi hakikatnya itulah Fahmi yang kita kenal kan. Perwatakannya peramah dan disenangi ramai, walaupun agak menjengkelkan sedikit. Suka perasan dirinya tersangatlah hensem. Sebab itu sepatutnya tak ada dalam ranking sebab dia membuat penilaian sendiri, bukan berdasarkan kata-kata orang lain.



6. Najid Nasir
  
  


Kalau dah muka macam artis Bront Pelaq-eh, siapa tak nak eksyen dengan perempuan kan. Tapi disebabkan tiada bakat dalam lakonan, dia tak akan muncul dalam filem tempatan. Perwatakan yang selamba, dan juga poyo yang tidak keterlaluan. Jikalau tidak kerana dia deactivate account Facebook, mungkin ranking patut lebih tinggi kerana markah tambahan yang boleh diperolehi.



5. Saifullah Nasir






Nama bapa sama dengan Najid, tapi mereka tiada kaitan keluarga. Begitu juga dengan seorang lagi ahli, Shamri. Mereka sememangya bukan adik-beradik. Tengok ketinggian sahaja boleh tahu. Disebabkan ramai perempuan tertarik dengan lelaki yang tinggi, Saiful mendapat markah extra. Namun, kerana dia kurus dan tinggi, dia umpama galah yang berjalan dan pandai bermain futsal. Mungkin perlu menambah berat badan untuk menarik lagi ramai minat.


4. Safarwan Mohd Suhaimi



Usahanya untuk mendapat takhta sebagai Raja Muamalat telah bermula sejak Semester 1 lagi. Perangainya yang poyo dan cool macam daging kambing beku memberinya markah tambahan. Usaha terbaru untuk market dirinya ialah memaparkan mukanya dalam majalah Remaja edisi Oktober 2010. Namun, kerana hampir 95.63% pelajar di Muamalat tidak membaca Remaja dan lebih menggemari Mangga, usahanya tidak berbaloi.


3. Ahmad Zhafri Nadzri





Kalau Najid boleh eksyen dengan muka mirip Bront, Zhafri pula eksyen dengan muka ala-ala Farid Kamil. Pesaing kuat kepada Safarwan kerana dua-dua tidak ingin kalah kepada yang lain. Jikalau yang lain berperangai cool dan poyo, dia ni pula serious dan poyo. Kamera adalah kawan baiknya. Pernah ada potensi mendapat Raja Muamalat, tetapi disebabkan satu insiden di mana dia disamakan dengan seseorang yang tak terkenal bernama Jord, ranking dia turun. ( Agak memalukan.. )


2. Noor Naqqiuddin




Tidak perlu muka macam artis pun. Nama artis pun sudah cukup untuk dia menaikkan saham. Seorang yang peramah dan bersemangat setiakawan, tetapi boleh menjadi emotional pada masanya. Mengambil pelakon-pelakon Korea sebagai idola berfesyen kerana merasa mereka adalah tarikan perempuan sekarang. Warna kulitnya menghalang daripada menjadi Korean 100%. Apakan daya, kita makhluk ciptaan Tuhan. Beginilah rupa kita bila dilahirkan.


1. KHAIRUL RIJAL AMRAN



Ya, tuan-tuan dan puan-puan. Inilah dia fenomena pada masa kini. Mengalahkan Messi, mengalahkan Justin Bieber, dan ramai lagi yang boleh memikat hati perempuan. Siapa tak kenal dia ni, memang tak patut di DPP Muamalat. Mintalah tukar ke DPP lain semester hadapan,ya. Seorang yang serba boleh, dari menggelicik bola, menoreh getah,  menangkap pok-'ke, hingga ke mengayat perempuan. Jadi, tiada tolok bandingya, aku tabalkan Raja Muamalat 2010, Khairul Rijal Amran.
  Daulat Tuanku!



So, itu sahaja ranking terbaru untuk tahun ini. Diharap tahun depan muka-muka baru pula akan muncul. Kepada mereka yang tidak berjaya memasuki carta ini, jangan bersedih. Usaha lebih. Anda pasti akan berjaya. All the best, guys!

3 comments:

  1. hehhee....sengal...no 1 2 aku xle time...naqiudin 2 oke r gak..wahahaha....dato rijal jgn mawa haa...^__^..len2 le la kot..sbb sllu la gk aku napok ka..hehe~

    ReplyDelete
  2. eh??mie..naqiuddin 2 ley gak???hahahaha....ooo...de pape ke??hohoho...

    tp ak pn stuju r ngan kate2 ko mie...(yg psl num 1)hehe...no offense dato rijal... =P

    ReplyDelete
  3. haha..td usha2 wall chong..then terjumpe blog nie..
    neway..mmg lawak la kan..raja2 muamalt nie...pami n chong tersenarai..xleh blah btol..hahaha

    ReplyDelete