Tuesday, October 2, 2012

Hidup Kembali - Part 2

Seperti Son Goku yang mati berkali-kali, namun dihidupkan semula oleh Dewa 19 (Naga), blog yang penuh dedikasi, motivasi, dan nasi-basi ini juga bakal melalui fasa hidup yang sama. Dibangkitkan dengan gelang emas atas kepala, bersayap putih, berekor monyet, dan rambut gaya kulit durian, semuanya selepas berjaya mengumpul kesemua Mutiara Naga yang berselerak di seluruh dunia (salah satunya terjumpa di Mutiara Damansara).

Ye, inilah kehidupan semula blog OREKSTRA HIDUP! 
*KASHIIIIIIIIIIIIIINGG!!!

Son Goku: "Kau tipu la, Jordy! Aku takde ekor monyet pun."

Awal mula pertama mula, Encik Jordy Shah ni nak mintak maaf kepada semua pembaca (dan kepada Goku) kerana menyepikan diri dari blog kesayangan korang ni. Sebenarnya, ni bukan kali pertama aku menyepi diri. Tahun lepas pernah gak terjadi. *Sila rujuk post bulan Nov 2011.

Selama 9 bulan aku menyepikan diri, banyak perubahan sebenarnya dah berlaku. 9 BULAN tu masa yang lama, derr! Kau tau apa yang dah berubah?

1. Bentuk badan aku semakin unik (korang ada ke perut yang menyerupai muka orang?)
2. Bajet 2013 baru diumumkan minggu lepas! (tahap kepentingan bergantung kepada pandangan masing-masing)
3. Jiran depan rumah aku dah tukar pagar garage baru (isu penting giler ni!)
4. Kelahiran seorang anak.. Tapi bukan anak aku la. Dah kata 9 bulan berlalu, ada la anak sesiapa baru lahir baru-baru ni kan.
5. Aku dah ada kerja. (Jangan ada yang menggatal mintak aku belanja cepat-cepat. Wait for your turn!)
6. Hijrah (beberapa orang artis dah mula pakai tudung seperti Abby Abadi, Shila Amzah, dan Syafiqah Ahmad....?)
7. Bola sepak semakin banyak kejutan (Kelab-kelab bola semakin kaya, pasukan bola berwajah baru, skandal-skandal, dan Liverpool kalah dengan Man U?? Kejutan tu.. Kalau Man U kalah, tu dah jadi perkara biasa)
8. K-poop semakin menjadi-jadi dan dimenyampahi (terutama sekali Stail Abe Gangne tu)
9. Minggu depan, gua nak Konvokesyen dah. (Penantian berakhir!)

Jadi, ini hanyalah beberapa perkara baru yang berlaku selama 9 bulan menyepi ni. InshaAllah, ada masa nanti, aku akan ceritakan sedikit demi sedikit mengenai topik-topik ini.

Untuk post pertama ini, hanyalah Intro dulu. Saja nak panaskan jari, warm-up untuk kembali rajin menulis. Semoga post-post akan datang aku dapat kongsikan pandangan dan pengalaman aku sepanjang tahun ini sejak bulan Januari. So, stay tuned!


p/s: Aku rasa lama sangat dah tak bukak blog ni, agak-agaknya aku ada salah taip nama blog ni dekat perenggan kedua. Betul tak?

No comments:

Post a Comment