Thursday, December 23, 2010

Pagi yang....tak seberapa indah

Pagi hari pertama, bangun dari tidur, selsema. Hidung meleleh. Bilik sejuk sangat sebab aircond sejuk. Penyelesaiannya, aku tak pasang air cond, pakai kipas, dan tidur malam tu.

Pagi hari kedua, bangun dari tidur, berpeluh-peluh sebab panas, dan aku pun pergi basuh muka. Turun breakfast dulu, malas nak mandi lagi sebab takut sejuk. Selepas 4 jam, masih belum mandi, dapat selsema lagi. Damn! Sejuk tak ada, salji tak ada, tiba-tiba selsema lagi. Lepas mandi baru okay.

Pagi hari ketiga, bangun dari tidur, mandi awal, dan makan sarapan pagi. Yes! Tak ada selsema. Mood rajin sikit hari ni, tolong vakuum rumah yang dah berhabuk. Bila habuk berterbangan, masuk hidung. Reaksi hidung: gatal-gatal, kerap bersin, sesak nafas, dan sakit kepala. Akhirnya, SELSEMA LAGI!! Hati menyumpah tahap gila babi.

Pagi hari keempat, bangun dari tidur, mandi awal, turun makan sarapan, dan modd menjadi malas nak kemas rumah. Nak ambil udara segar kat luar, tengok-tengok ada kucing jiran main-main kat taman. Aku pun pergi layan kucing (dengan cara baik, tanpa nafsu binatang ya). Lepas bagi kucing makan, aku masuk rumah.
Seminit.....

Dua minit....

Tiga minit....

Aku bersin, hidung gatal, sakit kepala, dan seperti hari-hari sebelumnya, SELSEMA DATANG LAGI!!!


Inilah payahnya kalau ada resdung. Macam-macam pantang larang pulak. Kalau tak, hidung jadi paip bocor mengalir hingus. Silap-silap aku pakai topeng jerebu duduk dalam rumah nanti.


Style juga topeng macam ni

5 comments:

  1. topeng cm2 ade jual kat bisto uya kat ss15 subg jaya weyh

    ReplyDelete
  2. ayuri: okay. japgi aku pegi beli. hehe
    mikael: aku ada simptom la. nak buat macam mana.

    ReplyDelete
  3. hahaha..antibodi lemah...muahaha..ko mmg kne dOk uma tnpa wat pape....jns mls nk wat keje ni....hahahaa

    ReplyDelete