Wednesday, February 13, 2013

14 Februari 2013 - Hari Gergasi

Setiap 14 Februari pada setiap tahun, selalunya posts berkaitan Valentine's day akan membanjiri halaman media sosial. Malah, dalam media mainstream seperti surat khabar juga akan ada post berkaitan hari kekasih ini.

Aku meluat sebenarnya dengan post mengenai Valentines. Kalau ye pun ada kawan-kawan aku yang sambut, keep them to yourselves. Jangan la duk kongsi dalam laman media sosial sebab dalam negara ni sendiri Valentine's tak disambut. Apatah lagi JAKIM dah memfatwakan Valentine's day itu Haram. Jadi, be a bit sensitive.



Kalau kawan-kawan yang Non-Muslim tu, takpela. Enjoy the day, keep it cool, and BEHAVE. Don't naughty-naughty ye.

Lagipun, Valentine's day takde apa-apa keistimewaan pun. It's just a normal day. Orang barat je yang kalut sambut hari tu sebab dorang tak dapat jumpa erti KASIH SAYANG pada hari lain. Kita kat sini setiap hari dapat kasih sayang, kan? So, no need to find love on that day. Only those who suck in finding the meaning of love do.

Sebelum ini, aku pernah post mengenai kebetulannya Valentine's pada 2011 jatuh pada tarikh yang sama dengan Maulidul Rasul. Alhamdulillah, ramai kawan-kawan lebih utamakan lagi Maulidul Rasul pada hari tu. Lagipun, dia ikon Cinta yang lebih agung dari St. Valentino tu. Nak baca post lama tu, boleh tekan pada link ini: Valentine's Special : Valentino vs Muhammad

Dan, pada tahun ini, 14 Februari juga jatuh pada sebuah lagi peristiwa yang akan diperkatakan seluruh dunia. Lebih hebat dari kisah kekasih bersama kekasih.

Pertembungan 2 bangsa GERGASI, yang boleh tahan hensem, gaya rambut, dan susuk tubuh. Laungan mereka bakal memekakkan telinga (jika dijerit ke telinga dengan jarak dekat), dan tendangan mereka kencang bagaikan meriam menembak dinding kubu. Ya, mereka bakal berentap dan menunjukkan kuasa masing-masing.

Saksikan..

Van Besi : Grrrrr...
RON 97 ado : Arrr!!!
Di mana anda jua berada, jangan ketinggalan menyaksikan aksi ini. Pedulikan Valentine's, ini yang lebih penting. Dan, sama-sama la kita nyanyikan lagu tema Liga Chempiang.

" These are the Chempiangs! "


No comments:

Post a Comment